معرفی آلانیا ترکیه
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

معرفی آلانیا ترکیه



شهر آلانیا یکی از زیباترین مناظر سواحل جنوبی ترکیه و از دیدنی های تور ترکیه می باشد, این شهر بر روی شبه جزیره ای صخره ای در قلب دریا بنا گردیده است. در قدیم آلانیا به استانهای مختلفی تعلق داشته است. این شهر به دلیل داشتن بندرگاهی خوب و مواضع تدافعی محکم دربیشتر زمان ها یک پایگاه دفاعی برای شورشیان و دزان دریایی بوده است.
این شهر در نزدیکی پایتخت سلجوقها قرار داشته یعنی در کنار قونیه و بندرگاه شهر بوده است و به همین علت این شهر پیشرفت و رونق سریع پیدا کرد. چون پادشاه سلجوقیان این شهر را برای برای گذراندن زمستان انتخاب کرده بود. فعالیت های زیادی در ساخت و ساز آن انجام گرفته,  بناهای دیدنی امروز در آلانیا بازمانده ی آن زمان است.
 با آمدن امپراطوری عثمانی بازرگانی دریای مدیترانه نیز کم شدو آلانیا آن اهمیت قبلی خود را از دست داد. آلانیا از بهترین شهرهای محافظت شده در دوران سلجوقیان به شمار می آید.
بخش شرقی قصرآلانیا با دریا هم مرز است و به واسطه برجی 8 ضلعی به نام کیزیل کوله"Kızıl Kule" یا همان برج قرمز در پیوستگی با دیواره ی شمالی شهر محافظت میشده است.  این برج بیست و نه متر قطر و سی و سه متر ارتفاع دارد. علی رغم ظاهر ساده ی بیرونی داخل برج شامل سیستمهای دفاعی است که با نقشه ی پنج طبقه پیچیده ای ترکیب شده است. . دو طبقه ی پاینی قسمت بالای برج از آجر قرمز ساخته شده و به همین علت این برج را 'برج قرمز' می نامند. از نوشته ها و نگاره ها چنین برمی آید که این برج به سال 1226 برای Alaeddin Keykubad و بدست آرشیتکت ابوعلی ساخته شده است.
شمال آلانیا به کوههای توروس و جنوب آن به دریای مدیترانه می رسد و در صد و بیست کیلومتری شرق شهر آنتالیا واقعه شده است.شهر آلانیا به طور غیر قابل تصوری در دهه گذشته رشد کرده است به طوری که در این شهر اماکن مسکونی و توریستی زیادی ساخته شده است. این شهر دارای جمعیتی بالغ بر 250.000 تن در فصل زمستان می باشد.

 

مطالب مرتبط:

معرفی آلانیا ترکیه

تورترکیه





:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: معرفی آلانیا ترکیه,درباره ترکیه, معرفی ترکیه , اخبار ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : باران
ت : شنبه 8 فروردين 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی